95 YILI AŞKIN SÜREDİR BİR EFSANE
15 Mart 1921 yılında "Società Anonima Moto Guzzi" isimli şirket Corso Aurelio Saffi, Cenova'da bulunan Paolo Cassanello adlı noterin ofisinde "motosiklet ve metal işleme ve makine mühendisliği sanayilerine yönelik veya bağlantılı olarak diğer aksesuarların üretimi ve satışı amacıyla" kurulmuştur. Şirket ortakları ünlü Cenovalı gemi armatörleri Emanuele Vittorio Parodi, oğlu Giorgio ve arkadaşı Carlo Guzzi'dir. Guzzi Parodi'nin İtalya Hava Kuvvetleri'nden arkadaşı olup, diğer bir arkadaşı Giovanni Ravelli Paradi gibi havacı idi; fakat bir test uçuşu sırasında 11 Ağustos 1919 tarihinde hayatını kaybetmiştir. Moto Guzzi logosundaki kanatlarını açmış kartal motifi bu arkadaşının anısına seçilmiştir.
Şirket tarafından üretilen ilk motosiklet 8 HP Normale modelidir. Bunun ardından "Norge" adı verilen ve Kuzey Kutup Dairesi keşif gezisini anmak üzere tasarlanan 1928 Guzzi G.T. ve İtalya'nın orta kapasite motosikletleri arasında 15 yıldan fazla bir süre boyunca en fazla satan Airone 250 (1939) gibi başarılı modeller üretilmiştir. Bu sırada, marka aynı zamanda yarışlarda bir dizi başarı elde etmiştir. Bunlardan ilki prestijli Targa Florio'da 1921 yılında elde edilen ve çeşitli başarıların başlangıcı sayılan başarıdır: bunun ardından 1957 yılında motor sporlarından çekilene kadar, Moto Guzzi diğerlerinin yanı sıra 14 dünya GP şampiyonluğu ve 11 Turist Kupası dahil kıskanılan bir dizi zafer kazanmıştır.
İkinci Dünya Savaşı'nın ardından gelen yıllarda bir asırdan fazla süre boyunca Avrupa'nın en çok satan motosikleti olan Guzzino 65 (“Cardellino”) gibi modeller üretilmiştir. Bunun ardından efsanevi Galletto (1950) ve Lodola 175 (1956) modelleri gelmiştir. 1950 yılında, Moto Guzzi Mandello del Lario'da en son teknoloji rüzgar tünelini monte etmiş ve böylece dünyada bunu başaran ilk üretici olmuştur. Şirketin yarış bölümü Umberto Todero, Enrico Cantoni ve Milanlı Giulio Cesare Carcano gibi mühendislerden oluşan ve 285 km/s'lik Guzzi Oto Cilindri modelini yarattıkları için efsanevi statüye sahip olacak olan harika bir ekip tarafından yürütülmekteydi.
1960ların sonunda, Moto Guzzi 90° V-ikiz motoru sunmuş ve bu motor Moto Guzzi'nin sembolü haline gelmiştir. Bu motor gücü daha sonra Guzzi V7, V7 Special ve bir ikon daha olan Guzzi V7 Sport modelleri için temel oluşturmuştur. Muhteşem V-ikiz motor aynı zamanda V35 ve V50 modelleri ile daha düşük kapasitelerde üretilmiştir. Bu motorun en büyük versiyonu ise Gran Turismo modellerine güç vermiştir- Moto Guzzi California daha sonra elektronik enjeksiyon ve üçlü disk fren sistemi içerecek şekilde geliştirilmiştir. ABD piyasasına özel olarak geliştirilmiş olan ve Ambassador ve Eldorado modelleri ile birlikte, California'da klasik 850 cc'lik motor kapasitesi bulunmaktadır, bu uzun bir süre sonra yeniden keşfedilmiş ve mevcut modele tekrar eklenmiş bir özelliktir. Le Mans, Daytona, Centauro ve Sport 1100 gibi modeller ise markanın sportif mirasını ayakta tutmuştur. Bu motosikletlerin benzersiz stili ve karakteri 1990larda yeni California, Nevada ve V11 Sport serilerinde tekrar güncellenmiştir.
30 Aralık 2004 tarihinde ise Moto Guzzi Piaggio Grubu’nun (yönetim kurulu başkanı ve yönetici direktör Roberto Colaninno) bir parçası olmuş ve iki tekerlekli piyasasında Avrupa lideri ve dünyanın sektördeki en önemli üreticilerinden biri haline gelmiştir. Bu rönesans ruhunu ifade etmek üzere Mart 2005 tarihinde Breva 1100 modeli üretilmiştir, bu model bu segmentteki yeni ve başarılı İtalyan modelidir. Aynı yılın Eylül ayında oldukça popüler olan Griso 1100 modeli lanse edilmiştir. Bu motosiklet orijinal mühendislik çözümleri ve benzersiz bir stil içermektedir. Nisan 2006 tarihinden itibaren, Breva ve Griso aynı zamanda Guzzi'nin 850 cc'lik motor boyutu ile sunulmuştur.
Mayıs 2006 tarihinde, Norge 1200 Guzzi'nin Gran Turismo segmentine imzasını atmıştır: bu motosiklet çeşitli öğelerden tamamen koruma sunmakta, yeni 1200cc V-ikiz motoru ve cömert standart ekipman sunmakta ve km'lerin tamamen konforlu bir şekilde aşılmasını sağlamaktadır. Norge Temmuz 2006 tarihinde, motosiklet konvoyu ile 4429 km boyunca Cape North'a, 1928 yılında motosikletin önceki modeli olan ve Giuseppe Guzzi tarafından üretilen GT 500 modeli ile gidilen rotayı takip ederek seyahat eden 14 gazetecinin takdirini kazanmıştır.
Tüm Moto Guzzi sahiplerini birleştiren büyük tutkunun kanıtı olarak, 15 ve 17 Eylül tarihleri arasında, 15 bin Guzzi hayranı 20'den fazla ülkeden Mandello del Lario'ya GMG'nin dördüncü versiyonunu görmeye gelmişlerdir ('Giornate Mondiali Guzzi'- Dünya Guzzi Günleri). Moto Guzzi Kulübü tarafından denetlenen sayısız Guzzi sahipleri dernekleri dünya çapında benzersiz takipçi sayısına sahiptir. Tüm dünya çapında 25,000'den fazla Motor Guzzi motosiklet kulübü üyesi bulunmakta (bunların en büyüğü ABD'de yer almakta olup, ülkede 52 kulüp vardır) ve markaya adanan 70'den fazla internet sitesi bulunmaktadır.
Moto Guzzi sadık takipçilerinin hayallerini yerine getirmiştir ve Mandello Kartalı'nın sportif kalbi bir kez daha atmaktadır: Mart 2006 tarihinde efsanevi Daytona pistinde Gianfranco Guaresch İkizler Savaşı'nda her iki yarışı da kazanarak tarihi bir çifte zafere imza atmıştır. 6 Mart 2007 tarihinde, Guareschi performansını tekrarlamış ve güvenilir Moto Guzzi'nin bir sonraki yıl versiyonunu kazanmıştır. Atlantik okyanusunun diğer tarafında bu yarış zaferlerini kazanırken, Moto Guzzi'nin sportif ruhunu yansıtan yeni bir model yaratılmıştır - 1200 Sport. Ekim 2006 tarihinde sunulan 1200 Sport modeli sofistike ve açık bir model olup, tasarımın her açısından karakterini ortaya koymakta, şasi mimarisi ve ergonomisi açısından öne çıkmakta ve 90° V-ikiz motorun en son 1200 cc'lik jenerasyonu ile çalıştırılmıştır.
2007 yılında, Mandello temelli marka daha da popüler hale gelmiştir. Milan EICMA Show fuarının 2006 yılının sonunda 64. kez düzenlendiği sırada, Moto Guzzi markanın büyüleyici açık modellerinin geliştirilmiş bir versiyonu olan ve 110 bg'den fazla güç üreten yeni 4 vanalı motor ile çalıştırılan Griso 8V ve 940 cc'lik motor ile çalışan Bellagio modellerini sunmuştur. Şubat 2007 tarihinde Berlin'de düzenlenen Global Piaggio Bayileri toplantısı sırasında yeni bir Moto Guzzi projesi açıklanmıştır - çekici bir isim verilen büyük bir sokak motorsiklet yarışı: Stelvio.
6 Mart 2007 tarihinde, Como Gölü'ne karşı, Moto Guzzi bir kez daha sözünü tuttuğunu kanıtlamış ve Bellagio'nun belirli bir versiyonunu Milan show'undan bir kaç ay sonra sunmuş ve sonraki Eylül ayında ise güçlü Griso 1200 8V modelini tanıtmıştır.
2007 yılında aynı zamanda Giornate Mondiali Moto Guzzi organizasyonu düzenlenmiş ve sinema yıldızı Ewan McGregor'ın katılımıyla organizasyon daha da özel hale getirilmiştir. Aktör Mandello del Lario'ya birkaç ay önce macera dizisi olan Long Way Down isimli diziyi çekerken satın aldığı beyaz California Vintage modelini Guzzi fabrikasından almaya gelmiş bu sırada organizasyonu katılmıştır. EICMA 2007 sırasında kapsamlı Moto Guzzi ürün yelpazesinde spektrumun iki ucundaki iki modelin sunumu için dünya lansmanı sunulmuştur: Stelvio 1200 ve V7 Classic. Stelvio 1200 uluslararası basına Mart 2008 tarihinde ortaçağ kasabası olan ve Monte dei Paschi di Siena bankasının ana yurdu olan Rocca Salimbeni'nde sunulmuş, bir sonraki Mayıs ayında ise gazetecilere Milan sokaklarında V7 Classic modelinin kapasitesini test etme şansı verilmiştir.
Guzzi 35 Moto Guzzi Norge GT modellerini Berlin polisi için tedarik etmek üzere sözleşme ihalesini kazandığında ve 20 Moto Guzzi California Vintage motosikletleri aynı yıl Corazzieri İtalyan Cumhurbaşkanlığı koruma kuvvetlerine teslim edilmesi ile markanın kalitesi de kanıtlanmış oldu. 2009 yılında ise V7'nin sportif bir versiyonu olan V7 Café modelinin mevcut Klasik segmentine eklenmesi gerçekleşmiş, bunlar Mart ayında Griso SE modeli ile birlikte Roma'da lanse edilmiş ve Stelvio NTX modeli ile Guzzi'nin maksi motosiklet yarışı sırasında ABS'nin lansmanı sırasında sunulmuştur. Bu motosiklet uluslararası basına Dolomites yollarında sunulmuş ve "Quattrovalvole" motorunun yeni kam mili ile güncellenmiş versiyonu ile donatılmıştır. 2009 yılının sonunda, Milan'da düzenlenen 67. Uluslararası Motosiklet Show fuarı sırasında, Moto Guzzi dünyanın ilgisini Miguel Galluzzi ve Pierre Terblanche tarafından tasarlanan üç fütüristik prototip ile çekmiştir. Anında en iyi motosiklet tasarımı için Motosiklet Tasarım Derneği (dört kıtada 165 üyesi olan bir tasarım derneği) Ödülü'nü alan V12LM, V12 Strada ve V12 X modelleri.
2009 yılının sonuna doğru, Piaggio Grubu aynı zamanda önemli bir yatırım programı duyurmuş ve bu programda sadece gelecekteki Moto Guzzi ürün yelpazesinin geliştirilmesi değil aynı zamanda şu anda tesisin daha modern, işlevsel ve etkili hale getirilmesi için ve markanın yeniden doğuşunu yansıtan önemli bir yeniden yapılandırma projesinin devam ettiği Mandello del Lario üretim tesisi için yatırım öngörülmüştür.
Yeni Moto Guzzi modelleri de aynı zamanda 2010 yılındaki EICMA Milan sırasında lanse edilmiştir. Tamamen yeni büyük ve silindir başına dört vanalı 1200 8V motosikletlerinden oluşan aile - Stelvio 1200 8V, Stelvio 1200 NTX ve Norge GT 8V - fuar sırasında sunulmuş ve motosikletler için basın lansmanı Toskana yollarında 2011 yılının bahar aylarında gerçekleştirilmiştir.
Bu yılda aynı zamanda V7 Racer modeli lanse edilmiştir. Bu model 1970lerin V7 Spor modelinden ilham alan 750 cc motorlu özel üretimdir. V7 Racer modeli Moto Guzzi'nin geleneksel stil özelliklerini başarılı bir şekilde teknoloji ve işçiliğin birleşiminde yansıtmaktadır. Krom depo ile özel deri kemer gibi detaylar ve Moto Guzzi logosundaki metal aksesuarların renk uyumlu kırmızı çerçeve ile birleşimi ilk bakışta ilgi çekmektedir. Aynı kapasitede küçük bir motor bloğu içeren Nevada Anniversario modeli ise "bebek" Guzzi modelinin yirminci yılını yeni sportif özellikler ile kutlamakta ve her zaman popüler olan Klasik modellerden biri haline gelmektedir.
2011 - Moto Guzzi'nin 90. yılı - güzel bir sürpriz ile başlamıştır: Moto Guzzi California'nın tamamen yeni bir versiyonu. Tamamen yeni 1400 cc'lik ters 90° V-ikiz motoru ile donatılan yeni California prototipi efsanevi motosikletin mirasını orijinal yeni bir tasarımda yeniden yorumlamakta ve bu model hem motor mimarisini hem de koltuğun cömert boyutlarını ve silindirler etrafına yerleştirilen depoyu vurgulamaktadır.
Fakat 2011 yılında Kartal markanın 90. doğumgünü için çok daha heyecanlı organizasyonlar planlanmıştır: 15 Mart tarihinde Piaggio Grubu Moto Guzzi'nin kuruluş yılını beklenen bir duyuru ile kutlamıştır: Mandello del Lario bir kez daha bu yılın Eylül ayının ortasında GMG organizasyonu için sahneye çıkacaktır. Giornate Mondiali Guzzi'nin "90. Yıldönümü" versiyonu için şimdiden hazırlıklar başlamış, tüm dünyadan binlerce sadık Guzzi takipçisine Moto Guzzi ile kutlama yapma şansı vermek, markanın gelecek modellerini keşfetmek ve tarihi Mandello del Lario fabrikasını transforme etmek için modernleştirme ve restorasyon çalışmalarını görmek için ve muhteşem motosiklet tarihinin doksan yılının geçtiği bu tesisin modern bir üretim tesisine en son imalat teknolojilerini içerecek şekilde güncellenmesini görmek için hazırlıklar devam ediyor.
2012 yeni V7 modelleri ile başladı. Yeni motor, iyileştirilmiş tasarım, tamamen yeni ekipman: V7 efsanesi şimdiye kadarki en yüksek versiyona ulaştı.
Yeni V7 (üç versiyon halinde mevcuttur: V7 Stone, V7 Special, V7 Racer) tamamen yeni bir motosiklet olup, daha güçlü, daha hızlı, daha cimri, daha ekolojik, iyileştirilmiş ve önceki modele göre daha rahattır ve yine de 90° ters V iki silindir motoru ve çift çerçeve ile donatılmıştır.
Kasım 2012'de Milan'da düzenlenen EICMA motor show sırasında, yeni Moto Guzzi California 1400 motorsiklet hayranlarının tüm dünyada ilgisini çekmiştir. Mandello del Lario'daki tarihi fabrikada üretilen yeni modelin lansmanına yönelik duyuru ve birkaç erken dedikodu Moto Guzzi'nin dünya motosiklet markaları arasında önde gelen bir marka olmasına yönelik geleneğin en son temsilcisi hakkında merak ve beklenti uyandırması için tek gerekendi.
İyileştirilmiş stil, en son teknoloji ve mükemmel dinamik özellikler yeni California 1400 modelinin Touring ve Custom versiyonlarında kişilik ve kullanım amacı açısından iki önemli modeli karakterize eden özelliklerdir.
Yeni California 1400 modeli, 1400 motordan başlayarak Avrupa'da V-ikiz motorsikletlerde rekor kıran motor boyutu olarak ilkleri temsil eder. Güçlü 90° ters V-ikiz, markanın yeni şasisine elastik olarak monte edilmiş olup, 2750 rpm'de 120 Nm tork sağlamaktadır.
California Touring ve California Custom segmentlerindeki herşey en modern, en son teknolojinin klasik stil ve Moto Guzzi markasının seçiciliği ile birleştirilmesine katkıda bulunur: çok haritalı Ride by wWire hızlandırıcı, hız kontrolü, MGCT çekiş kontrol sistemi ve iki kanallı ABS. Moto Guzzi motosikletlerinin 1921 yılından beri kesintisiz olarak üretildiği Mandello del Lario tesisinde elle üretilen California 1400 modelleri her bir tekli bileşeninin monte edilmesini sağlayan işçiliğe gösterilen özen dolayısıyla öne çıkmaktadırlar. Tüm Moto Guzzi California modellerini benzersiz hale getiren dikkat düzeyi ve tutkulu ve özel müşterilerin güçlü kişiliğine eşdeğer ve yansıtan güç.